Page 9 - Media Expres nr.1 (287) / IANUARIE 2024
P. 9

LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI





                                 Antena 3 CNN vinde cea mai

                                 multă publicitate comercială






                                Anul  trecut,  cele  nouă  televiziuni  de  știri,  membre  în  sistemul  național  de
                                măsurare  a  audienței  TV,  au  livrat  clienților  publicitari  un  volum  total  de
                                audiență de 252.297 GRP’30 pe targetul comercial All 21 – 54 de ani, ABCD
                                Național, în scădere cu 18,2% față de 2022, aflăm dintr­un articol publicat în
                                forbes.ro de către jurnalistul specializat în media și publicitate Petre Barbu.


                                     Patru  televiziuni  n­au  contat   această  nișă:  ­33%. Televiziunea  a   față de 2022.
                                în  livrările  de  puncte  de  audiență   livrat 10.064 puncte de audiență pe
                                pentru  reclamele  difuzate:  Prima   targetul All  21  –  54  de  ani, ABCD   Cele  nouă  televiziuni  de  pe
                                News  (640  GRP’30),  Aleph  News   Național.        nișa știrilor au avut o cotă cumulată
                                (394  GRP’30),  TVR  Info  (241                      de piață de 11,7%, față de 13,2% în
                                GRP’30)  și  EuroNews  România   Se  contată  că  toate  cele   2022.  Adică,  11,7%  din  totalul
                                (286 GRP’30).             cinci  televiziuni  care  contează  în   bugetului de audiență livrat de piața
                                                          business­ul de publicitate au suferit   TV  (90  de  televiziuni),  în  2023,  a
                                     Antena  3  CNN  a  furnizat   pierderi  procentuale  de  două  cifre   fost furnizat de segmentul de știri.
                                83.137 GRP’30 All 21 – 54 de ani,
                                ABCD Național, în scădere cu 11%
                                față  de  volumul  din  anul  anterior.
                                Este  televiziunea  cu  cel  mai  mare
                                buget de audiență de pe nișa știrilor
                                TV.
                                     Precizare: În această analiză
                                s­a  folosit  targetul  de  populație
                                Național  21  –  54  de  ani,  grade
                                ESOMAR  ABCD,  pentru  că,  în
                                2022,  multe  televiziuni  au  renunțat
                                la  vânzarea  pe  targetul  comercial
                                tradițional: 18 – 49 ani, urban.

                                     Un  GRP’30  pe  targetul
                                Național  21  –  54  de  ani,  grade
                                ESOMAR ABCD  reprezintă  65.000
                                de persoane.
                                     Punctele  de  audiență  (GRP)
                                obținute  de  reclamele  difuzate  de
                                televiziuni  sunt  cumpărate  de
                                clienții publicitari la prețuri (Cost per
                                Point  –  CPP)  care  sunt  negociate,
                                în prealabil, între cele două părți.
                                     România  TV  a  furnizat
                                investitorilor publicitari un volum de
                                audiență de 73.986 GRP’30 All 21 –
                                54  de  ani,  ABCD  Național,  în
                                scădere cu 25% față de anul 2022,
                                conform Kantar Media.
                                     Digi24  a  suferit  o  scădere  a
                                audienței de 14%, având un volum
                                de  63.037  GRP’30  pe  targetul
                                analizat.
                                     Audiența  livrată  clienților
                                publicitari  de  Realitatea  Plus  a
                                scăzut  cu  27%  față  de  anul  2022,
                                obținând  un  buget  de  20.512
                                GRP’30 All  21  –  54  de  ani, ABCD
                                Național.
                                     B1  TV  a  înregistrat  cea  mai
                                mare  scădere  procentuală  de  pe
                                                                         Sursa: Kantar Media, prelucrare Petre Barbu

                                                                                                              9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14